SF приче са креативног писања – Рената Минић

Можда сте приметили да у последње време постављам приче које су објављене на блогу Љубитељи фантастике. Разлог за то је што смо у оквиру радионице Љубитељи фантастике започели један нови пројекат – креативно писање прича фантастике. Тему, тј. прве две реченице приче, зада неко од чланова радионице, а остали имају за задатак да причу наставе. Резултат је заиста фантастичан. Након две прве теме, схватили смо да наши фантастични и те како имају машту и уверили смо се у оно у шта смо дубоко веровали – да знају да пишу… Пошто сам и ја члан Љубитеља фантастике Костолац, ево и моје приче, као допринос пројекту.

Успео сам да се укрцам за последњи лет кући. Рекоше из контроле да су организовали ванредни лет за Орион. Мало ме умарају више ове смене. Шест месеци на свемирској станици, две недеље пута, два месеца кући. И тако у круг. Већ дванаест година… А, чезнем да попијем кафу на својој тераси иза породичне куће. Да прочитам дневне новине и гледам док залази прво једно, па онда и друго Сунце… Овде нема ни кафе… Нешто везано за царинске прописе… Опет се неко није уталио код некога…

174782f81b835d3faa709858ccb0d027


И тако, седнем ја лепо у своје седиште, учитам у меморијски чип у глави једно двадесетак наслова аудио-видео-мирисних књига (последњи хитови, сва срећа па нам ради добро пиратска мрежа), наручим двонедељни мени за оброке код робо-стјуардесе и наоружам се стрпљењем. Две недеље пута ће проћи очас. Размишљам, шта све треба да урадим када будем дошао кући. Правим to-do листу. Као прво – отићи у онај нови спа центар, који нам овде рекламирају већ месецима. Масаже, топле купке, детоксикација, медитација… Смрзох се у овој станици… Ко ли ме натера да се пријавим на ову мисију… Ко још жели да буде рудар?! И то на једном од Заирових месеца… Ветар, снег, лед… Много леда… И планине, планине… То ме је у ствари и привукло… Планинарио сам на разноразним планинама, на разноразним планетама… Овде, на Заировим месецима, има и планина, а има и пуно руда… Тренутно је најактуелнија у Универзуму експлоатација руде цибодит. Енергетска вредност 1 мегатита цибодита је огромна. Већа од било које до сада пронађене руде. А овде је има у изобиљу… Кажу, исплатива експлоатација у наредних петсто година. Верујте ми, посао је тежак, али може на томе добро да се заради… И то ме је привукло, нећу да лажем. Паре су одличне. На Ориону никада не бих могао толико да зарадим… И да наставим са својом to-do листом. Као друго – време је да се оженим. На нашој планети, то је прави процес. Дуготрајан процес. Прво морате да напуните одређени број година. Идеално је да се ожените када напуните педесет година. А пријављујете се у агенцију када напуните четрдесет. А онда крећу тестови компатибилности гена, карактера, фамилија, па састанци, па уплате агенцији… Пуно уплата… То иде у фонд будуће младе, јер она је та на којој је породица… И тако, ја овог лета, пуним четрдесет година, зарадио сам већ нешто новца, тако да је сада прави тренутак да почнем да мислим на своју будућност. Знате, ми на Ориону смо дуговечни. Живимо у просеку (ако нас не убију вакцине или неки несрећан случај) између триста педесет и четиристо година. Као треће, морам ове године да одем и на чакрално ходочашће. Прошле године сам се извукао, нисам отишао, мајка није причала са мном месецима због тога. Ни пакете ми није слала свемирском поштом. Молио сам је да ми бар умеси ону своју питу по бабином рецепту и пошаље телепортером. Ма јок, ни да чује… Тако да, ако хоћу питу, морам на ходочашће. А, није баш да ми се иде. Само два месеца имам одмора, од тога на ходочашће морам да потрошим пола. Ма да иду у бип и вулкан и свештеници и преци и прочишћење кармичког рога… Него, да наставим… Као четврто… Шта сам оно још хтео?! Ма сетићу се већ… Сад мало да одспавам. Чека ме дуг пут. И гомила књига…


Причу написала Рената Минић, Костолац, 6. фебруар 2017.

Извор: Љубитељи фантастике

 

Posted on 17. februar 2017., in Biblioteka, Preporuka, Priče i pesme. Bookmark the permalink. Ostavite komentar.

Ostavite odgovor

