Satirični prikaz prošlosti, sadašnjosti, budućnosti i zombija

Balada meda i krvi je satirični horor-triler o društvu u kome živimo. Pisac Milan Aranđelović nas uvlači u svet budućnosti u kome sve funkcioniše onako kako smo mi to danas zamislili. Nauka i visokosofisticirana tehnologija budućnosti nisu naškodili religioznim uverenjima i nacionalnim osobenostima prošlosti i sadašnjosti i oni svi zajedno egzistiraju u savršenom skladu.

balada-meda-i-krvi

Autor koristi likove vampira, veštica, zombija, bauka, čuma, vanzemaljaca, Atlantiđana i slovenskih i germanskih nižih šumskih i vodenih demona da prikaže čudovišta iz našeg javnog života. U našoj budućnosti ta čudovišta su i dalje tu, pišu knjige, uređuju tabloide, pevaju turbo-folk, mirno spavaju po kasarnama, redovno se čekiraju u gradskom prevozu… Odsekli su svoje repove i misle da su se na taj način kamuflirali.

Mladi bračni par Dušan i Alda Majer zajedno sa svoje dvoje dece, blizancima Višnjom i Kiršeom, svojim vozilom sa kamp prikolicom odlaze na višednevni izlet u maleni Argentopolis. Ono što je zamišljeno kao porodično-pravoslavno uživanje u prirodi poprima sasvim drugi tok kada Višnja i Kirše nestaju bez traga. Dušan i Alda kreću u potragu za decom i u njoj im pomažu, ili odmažu, čudnovati stanovnici Argentopolisa. Uskoro shvataju da se iza onoga što je isprva delovalo kao obična otmica krije nešto mnogo veće i strašnije, nešto od čega možda zavisi sudbina celog čovečanstva.

Uz plejadu mitoloških likova poput časnih starleta, matorih striptizeta, raspevanih tenora kaktusa koji su se odmetnuli u narodnjačke vode, ratnohuškačkih kladioničara, pasa rata koji pate od međunarodnog teranja, bande potpuno ludog kamenja, veštica koje veruju u magiju Džudit Batler, kao i mnogo, mnogo zombija, Milan Aranđelović prikazuje društvo današnje Srbije zbog kojeg možete samo da plačete… od smeha.

Milan Aranđelović a.k.a. Neverovatni Miki je novinar, književni kritičar, satiričar i superheroj. Sa smehom odbacuje „optužbe“ da bi mogao da avanzuje u književnika. „Razmišljam da podnesem tužbu protiv takvih ljudi“, često kaže o ovim zlonamernim govorkanjima.

Voli kokice, koka-kolu i stripove. Diže 120 kilograma iz benča, pretrči najmanje deset kilometara svakog dana i cilj mu je da istrči maraton. Kada poraste voleo bi da piše scenarija za stripove.

Roman Balada meda i krvi, koju je objavila izdavačka kuća Otvorena knjiga, od naredne nedelje biće dostupna u svim većim knjižarama.

Izvor: