Nagrada „Neven“ dodeljena autorima „Urnebesne fizike“

U Svečanoj sali Skupštine grada Beograda u četvrtak 6. oktobra dodeljene su nagrade „Neven“ i „Dobra igračka“, koje dodeljuje organizacija Prijatelji dece Srbije.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

U kategoriji popularna nauka žiri u sastavu Ljubica Urošević, Milovan Danojlić, Gordana Glavinić i Ivana Mijić Nemet izabrao je kao najbolju za 2015. godinu knjigu izdavačke kuće Laguna Urnebesna fizika, autora Svetislava Paunovića, Branka Stevanovića i Igora Kolarova.

U obrazloženju žirija stoji da su autori „obavili ozbiljan posao ’prevođenja’ zakona fizike u interaktivno, zanimljivo i duhovito štivo, odlučni da prognaju dosadu iz školskog predmeta koji je neretko bauk. Knjiga je odličan vodič za samostalno izvođenje zabavnih i bezbednih eksperimenata kroz koje se plasiraju znanja iz nastave. Tu se završava svaka sličnost sa poznatim zbirkama ogleda i počinje njen drugi sloj, pun duhovitih opaski, vrcavih komentara, anegdota o poznatim fizičarima, zanimljivosti iz sveta fizike koji motivišu, zabavljaju i podučavaju.“

„Urnebesna fizika“ je doživela veliki uspeh kod mladih čitalaca, a u knjižarama se može naći njeno peto izdanje.

Na istoj svečanosti dodeljeno je i priznanje „Dobra igračka“ za 2016, koju je dobila društvena igra „Martina zagonetna kutija“, koju proizvodi kompanija Jamax. U obrazloženju stručnog žirija Prijatelja dece Srbije stoji da je „set igara Martina zagonetna kutija nešto što nam je odavno trebalo da obnovimo znanje o tome kako da se družimo i budemo zajedno, da jedni drugima pomažemo i uzajamno se podstičemo, da se učimo da postavljamo pitanja, povezujemo pojmove, smišljamo i koristimo simbole, razmišljamo i asociramo“. „Martina zagonetna kutija“ inspirisana je serijalom Laguninih knjiga Uroša Petrovića o devojčici Marti Smart, koja živi u neobičnoj Ginkovoj ulici i voli da otkriva tajne i rešava misterije.

Izvor:

Laguna

Posted on 8. oktobar 2016., in Biblioteka, Vesti. Bookmark the permalink. Ostavite komentar.