Treći dobitnik prestižne „vinsko-književne“ nagrade „Podrum Radovanović“, koja se dodeljuje za životno delo, jeste pisac Dragan Velikić, koga je vest o ovom uglednom priznanju zatekla u Švajcarskoj.

 – Veoma sam obradovan i pomalo zatečen vešću o nagradi, iako sam donekle očekivao da ću je kad-tad dobiti; ipak, za razliku od Remarkovih likova koji piju samo kalvados, moji junaci su mahom vinopije – rekao nam je Velikić, dvostruki (i aktuelni) laureat Nin-ove, ali i brojnih drugih prestižnih nagrada. – I sam sam vinoljubac, izuzetno cenim Radovanovićeva vina, i verujem da bi Srbija, da su joj političari na nivou vinara i pisaca, bila mnogo srećnija i zadovoljnija zemlja.

U obrazloženju žirija, koji je radio u sastavu Aleksandar Gatalica, predsednik, Žarko Trebješanin i Živa Đorđević, navedeno je: „Andrić je rečima gradio Travnik, Višegrad i Sarajevo. Velikić već tridesetak godina, iz knjige u knjigu, podiže svoju grandioznu književnu Pulu, grad koji je u zbilji, i sticajem političkih, istorijskih i porodičnih razloga, gubio i izgubio.“

– Pula je grad iz kog sam potekao i „studio“ iz kog uvek krećem, ona predstavlja „kulise“ svih mojih knjiga, i iako onaj grad iz mog detinjstva više ne postoji, moć književnosti jeste u toj sposobnosti da konzervira određeni prostor i vreme, u tome što vam uvek omogućava povratak – veli Velikić, koji se kao treći laureat pridružio dvojcu akademika. Naime, njegovi prethodnici, dosadašnji dobitnici ove nagrade su Ljubomir Simović i Dušan Kovačević.

GODIŠNjA ZALIHA

NAGRADA „Podrum Radovanović“ sastoji se od velike plakete i barika od 225 litara najboljeg Radovanovićevog kabernea, koji se dobitniku sukcesivno dostavlja u vidu 300 flaša.

Ovogodišnjem dobitniku nagrada će biti uručena 2. novembra 2016. u Krnjevu kraj Velike Plane, u sedištu osnivača, „Podruma Radovanović“.