Награђени радови на конкурсу Народне библиотеке „Илија М. Петровић“ Пожаревац, Одељење Костолац

Светски дан књиге и ауторских права у свету, као и код нас, обележава се  23. априла, на дан смрти два велика европска писца – Мигела де Сервантеса и Виљема Шекспира. Народна библиотека „Илија М. Петровић“ Пожаревац, ОДЕЉЕЊЕ КОСТОЛАЦ, тим поводом организовала је:

  1. Ликовни конкурс за ученике од 1. до 4. разреда Основне школе „Јован Цвијић“ Костолац
  2. Литерарни конкурс за ученике од 5. до 8. разреда Основне школе „Јован Цвијић“ Костолац
  3. Литерарни конкурс за ученике од 1. до 4. разреда Техничке школе са домом ученика „Никола Тесла“ Костолац.

Рок за доставу радова био је 15. април 2016. године. У четвртак, 21. априла 2016. године, одржана је додела награда за ликовни и литерарни конкурс, након чега је одржано такмичење рецитатора.

Погледајте награђене радове…

Теме за ликовни конкурс биле су:

  1. Моја библиотека
  2. Библиотека будућности

Прво место на ликовном конкурсу у категорији од 1. до 4. разреда Основне школе „Јован Цвијић“ Костолац освојила је Андријана Димитрић, ОШ „Јован Цвијић“ Костолац 4/3.

1. mesto

Друго место су поделиле: Сара Миловановић ОШ „Јован Цвијић“ Стари Костолац 4/7 и Андреа Крмек ОШ „Јован Цвијић“ Костолац 1/3

Треће место су поделили: Огњен Танасић ОШ „Јован Цвијић“ Костолац 4, Адријана Јашари ОШ „Јован Цвијић“ Костолац 3/3 и Милица Стојићевић ОШ „Јован Цвијић“ Стари Костолац 4/7.

Теме за литерарни конкурс биле су:

  1. Волим да читам (за основце)
  2. Нисам недруштвен/а – ја само више волим да читам (за средњу школу)
  3. Шта зрачиш – то привлачиш!

Прво место на литерарном конкурсу Одељења у Костолцу (Народна библиотека „Илија М. Петровић“ Пожаревац) у категорији од  5. до 8. разреда Основне школе „Јован Цвијић“ Костолац освојила је Мина Деспотовић 6/5.

Волим да читам

Када читамо можемо да доспемо у неки нови свет који свако од нас види другачије. Док читамо наше могућности су велике, можемо да добијемо крила и дохватимо звезде, заронимо до најдубљег дна океана, или да остваримо своје снове и маштања. Можемо да одемо где год пожелимо. Једино што нам је потребно је књига.

Волим да читам. Волим тај тренутак када се потпуно уживим у књигу, када заборавим на свет и време око себе. Волим да лежим са књигом у руци и да одлазим у неки потпуно нови свет која сам створила маштајући о тој књизи. У том свету осећам се слободно, као да летим широко раширених крила и не чујем ништа осим свог гласа, нема никога ко би могао да ме прекине. Свака књига написана је из неког скривеног осећања у писцу које буди непрестану олују у уму и не престаје, све док се не напише последње слово као знак краја једне авантуре и можда почетак друге. Да, почетак нове авантуре, јер када прочитам књигу, ја то не сматрам као крај моје авантуре, већ само као крај онога што је написано. Након прочитаних мисли и осећања писца почињем да размишљам на сличан начин, постављам питања и маштам о наставку књиге, јер за мене крај књиге коју волим не постоји.

Осим тога што књиге улепшавају наш дан и утичу на наша осећања, књиге утичу и на нашу културу, знање и речник. Колико читамо, толико ћемо и знати, јер речи које изговарамо нису само једна од људских способности које узимамо здраво за готове, оне су огледало наше личности. Речи врло лако могу да промене и преокрену све, зато их треба пажљиво бирати и размислити пре него што их изговоримо. Ни један човек не може да буде савршен и никада неће успети да правилно користи баш сваку реч. Једино што је сигурно да ћемо моћи да их употребимо правилно тек онда када  будемо схватили њихово право значење, а то ћемо најбоље постићи читањем.

Осећај да сам јача и од саме силе гравитације док читам неку књигу је прелеп. Тада сам срећна и мој дух је потпуно испуњен и слободан да отплови било где са личностима из књиге. Због свега овога, ја волим да читам!

Друго место на литерарном конкурсу у категорији Основна школа поделиле су: Јелена Стојићевић 7/4 и Ања Реџовић 6/5.

Треће место на литерарном конкурсу у категорији Основна школа поделиле су: Татјана Јовановић 5/2, Невена Стојановић 8/4 и Милица Лазић 5/2.

 

Прво место на литерарном конкурсу Одељења у Костолцу (Народна библиотека „Илија М. Петровић“ Пожаревац) у категорији ученикa од 1. до 4. разреда Техничке школе са домом ученика „Никола Тесла“ Костолац освојио је Милан Стојановић М23.

 

Нисам недруштвен – ја само више волим да читам

Пошто је тема таква, ја не смем много да околишам и да избегавам реч „књига“, иако знам да ћу после тога бити јавно линчован. Мада, ја ћу се супротставити режиму који није као комунизам, али се кажњава као да, не дај Боже,  јесте. Већина овог света води ову политику, како сам је ја простодушно назвао „лезеннихтизам“, односно: књига је само за украс, који треба да краси прашњаву комоду, али не сме никако да се отвара, а камоли прочита. Наравно, ово је прича о томе како сам се ја, као пастир изгубио у мору оваца, тачније, белих страница књига.

Још  увек се сећам дана када је књига постала нераздвојни део мене. Тада сам имао неку чудну навику да их читам у касним вечерњим сатима, због чега бих добијао добру грдњу од својих родитеља. Време је текло, а ја сам све више „улазио“ у себе. За све око мене, ја сам постао тихи посматрач, или човек у чијим је рукама смрт, или…ма није ни важно. Волео бих када би људи схватили да ја нисам неко недруштвен и некакав мргуд, већ неко кога су завеле чари књига. Чак сам и у говору проширио свој контекст. Једном смо другови и ја седели на трибинама, после напорне утакмице и гледали у звезде. Ја, занесен већ поменутим небеским телима изустих:

„Погледајте само ову предивну „колевку“, зар није…“, нисам ни стигао да завршим мисао, када се наједном један од другова убацио.

„Свака ти част! Ја сам пронашао Мала кола и Велика кола, али ту колевку никако да нађем. Па покажи ми: где је ти видиш?“

А коме ти да објасниш да је то метафорично речено, кад нико не зна шта је метафора. Ни сам не знам шта се збило са мном, рекао сам:

„Како је дивно уживати у ономатопеји природе!“

„Срам те било, знаш ли да је некултурно причати страним језиком  у друштву које га не разуме“, муњевито је узвикнуо један из масе.

Ово су само два примера од милион њих, којима се ми – љубитељи књига супротстављамо.

Ред је да се мало уозбиљим. Ја, као и слични мени тражимо само разумевање. Нит’ смо ми лоши, досадни или недруштвени, као што стоји у наслову, већ људи који имају „широке“ видике. Књиге, а самим тим и читање од нас ствара разумна бића, а не људе који ће за десет година да изгубе вид због ситних слова. Знајте да је књига откровење, које је такорећи бог међу људима. Нисмо у фашизму да би палили књиге, нити у комунизму да би их забрањивали, зато ово искористите јер људи тада нису могли.  Апсолутно све нам је доступно, а ми не знамо да се опустимо у чарима књига, као боем чарима виолине. Мој вам је савет да читате, јер ћете само тако схватити свет и људе, а не осуђивајући их. И хоћу, да ми када следећи пут затражим „рукомасно тесто“ донесу бурек, а не нешто треће. Слово по слово, реч по реч и прочитаће се, не звучи тешко.

Друго место на литерарном конкурсу у категорији Средња школа припало је Веселину Стевановићу Е13.

Треће место на литерарном конкурсу у категорији Средња школа припало је Анђели Миленковић Е22.

Као најбоље рецитаторе у категорији од 5. до 8. разреда Основне школе „Јован Цвијић“ Костолац, жири је одлучио да награди следеће ученике:

  1. место

Вукашин Васиљевић 6/4

  1. место

Ања Реџовић 6/5

Клаудија Лалић 7/2

  1. место

Драгана Стојановић 5/2

Анђела Жунић 5/2

Катарина Каравла 7/5

Као најбоље рецитаторе у категорији од 1. до 4. разреда Техничке школе са домом ученика „Никола Тесла“ Костолац, жири је одлучио да награди следеће ученике:

  1. место

Марко Булатовић Е23

  1. место

Јелена Живић Р11

Маријана Илић Е22

  1. место

Лука Мађарић Е22

Александар Јовановић Е21

Вељко Маринковић Е12

Posted on 28. april 2016., in Konkursi. Bookmark the permalink. 1 komentar.

Ostavite odgovor

