Jedno moje čitanje Dučića i Disa

Eskapizam. Reč koja opisuje sve…

Čitajući Dučića i Disa mogla sam u potpunosti da se poistovetim sa njima. Koliko god njihovi stihovi ponekada zvučali komplikovano i nepovezano, kada se zamisliš i pročitaš između redova – sve ima smisla.

Do sada u knjigama, koje sam čitala nisam nailazila na ovakvo prosipanje misli i jednostavno iznošenje cele ogoljene duše.

maxresdefault

Oni pišu o stvarima koje smatram da osećamo svi – barem ih ja osećam… Ali ipak to nisu neke obične teme koje bi mogle ući u svakodnevni razgovor. Čak iako ih osećamo, retko ćemo pričati o tome sa drugim osobama. Razlozi za to mogu biti brojni- strah od blama, neshvaćenosti, zatim odbačenosti zbog neshvatanja…

Dok sam čitala skroz sam se uživela u svaki pročitani stih i zahvaljujući opisima mi je bilo omogućeno da vidim svet kroz njihove oči i da shvatim da je to generalno način na koji se i ja osećam!

Da! Ja nisam imala pravo da izaberem da li želim da se rodim, ali je ipak to bilo odlučeno umesto mene. Sada živeći u ovom vremenu da bih opstala moram da se uklopim u norme koje društvo naleže. Moram da prolazim kroz sistem, da pratim šablone ponašanja i uz to da pokušam da zadržim ono svoje iskonsko, čisto, nevino ja – koje čuči u meni i koje ja držim sakriveno. To je ono sve što čini tebe kada si sam, kada niko ne vrši uticaj na tok tvojih misli. Ali to se treba držati u tišini… Ćuti! Nemoj iskazivati svoje mišljenje ako se previše razlikuje od ideja većine, jer glava koja strči se seče! Zato strahuj od odbacivanja i ćuti! Nemoj se nadati jer nada ne postoji. Jedino blagostanje koje možeš ostvariti je ono koje sam stvoriš u svojoj glavi. Zato beži! Beži u svoje misli jer je stvaran svet užasan i pokvaren!

Takođe, naravno s obzirom da je čovek drušveno biće u mislima moraš stvoriti svoju idealnu osobu sa kojom ćeš provesti ceo svoj život. Potrebno ti je da idealizuješ ljubav jer ona prava u stvarnom svetu ne postoji ili je izuzetno teško da se nađe! Zato beži! Beži… Nemoj se nadati da će stvarnost postati bolja! Živi život onakvim kakvim ga ti stvoriš i budi srećan… Nemoj pokušavati… Neshvaćene kukavice ionako ne uspavaju.

Na samom kraju moram reći da mi je jako drago da su kroz istoriju postojali ovako hrabri ljudi jer zahvaljujući njima, mi neshvaćeni paćenici znamo da nismo sami.

Dijana Minić III5

Požarevačka gimnazija

Posted on 27. mart 2016., in Eseji. Bookmark the permalink. 1 komentar.

  1. Занимљиво. Зрело размишљање. Али бих ипак волела да је ведрије. Поздрав

    2016-03-27 11:28 GMT+02:00 „Od knjige do duše“ :

    > Od knjige do duše posted: „Eskapizam. Reč koja opisuje sve… Čitajući > Dučića i Disa mogla sam u potpunosti da se poistovetim sa njima. Koliko god > njihovi stihovi ponekada zvučali komplikovano i nepovezano, kada se > zamisliš i pročitaš između redova – sve ima smisla. Do sada u knjig“ >

    Liked by 1 person

Ostavite odgovor

